Vores observationer af ørkenrotternes aktivitet i terrariet
Vi har nu flere gange observeret hvordan at ørkenrotterne ihærdigt graver gange og huler i både høet og jorden. Vi kan også se at det ikke er tilfældige gange og huler, men simpelthen et gang -og hulesystem med forskellige funktioner. Såsom flugt huller/gange, gange der forbinder andre gange og én gang der forbandt en "sovehule" til resten af systemet.
her er der billeder af nyt og frisk materiale og billeder efter ørkenrotterne har bygget gange og systemer.
Vi tænker at set ud fra dialogisk perspektiv ville samtale med børnene omkring den udvikling der ses i ørkenrotternes liv inde i terrariet. vi vil have fokus på at tage afsæt i børnenes observationer og hvad det er de lægger mærke til ved de forskellige gange og hvordan de ser at ørkenrotterne bruger deres gange. som vi også tidligere har gjort i aktiviteten med fjordskolen, vil vi understøtte/igangsætte denne observation -og undringsproces ved at stille forskellige åbne spørgsmål.
her er der billeder af nyt og frisk materiale og billeder efter ørkenrotterne har bygget gange og systemer.
Vi tænker at set ud fra dialogisk perspektiv ville samtale med børnene omkring den udvikling der ses i ørkenrotternes liv inde i terrariet. vi vil have fokus på at tage afsæt i børnenes observationer og hvad det er de lægger mærke til ved de forskellige gange og hvordan de ser at ørkenrotterne bruger deres gange. som vi også tidligere har gjort i aktiviteten med fjordskolen, vil vi understøtte/igangsætte denne observation -og undringsproces ved at stille forskellige åbne spørgsmål.
Kommentarer
Send en kommentar