Evaluering af dyrehold og videnskabelig aktivitet
Mål:
dyrehold:
vi vurderer at børnene var meget interesseret og undersøgende gennem spørgsmål og svar i den dialog vi havde, ud fra hvad ørkenrotten kunne og hvordan den så ud.
børnene vurderer vi at de undervejs erhvervede sig viden og erfaringer ørkenrottens udseende og hvordan den brugte sin krop, gennem de svar de havde på vores spørgsmål.
vi vurderer også at de fleste børn kom frem til en konklusion af ørkenrottens kunnen, ved at da ørkenrotten løb gennem forhindrings banen og de råbte "se nu bruger den sine poter!" hvor efter vi ville efterfølge det med "ja det er rigtig! så de bruger dem ikke kun til at grave med"
Videnskabelig aktivitet:
vi vurderer at den del af aktiviteten hvor nogle af børnene eksperimenterede med træstubben og hvordan vægtstangprincippet virker, var mere udfordrende end med den lille vippe. måske var det mere abstrakt og sværere at håndtere. måske var overfladerne også mere ru og derfor nogle af de børn som er overfølsomme overfor overflader.
dyrehold:
vi vurderer at børnene var meget interesseret og undersøgende gennem spørgsmål og svar i den dialog vi havde, ud fra hvad ørkenrotten kunne og hvordan den så ud.
børnene vurderer vi at de undervejs erhvervede sig viden og erfaringer ørkenrottens udseende og hvordan den brugte sin krop, gennem de svar de havde på vores spørgsmål.
vi vurderer også at de fleste børn kom frem til en konklusion af ørkenrottens kunnen, ved at da ørkenrotten løb gennem forhindrings banen og de råbte "se nu bruger den sine poter!" hvor efter vi ville efterfølge det med "ja det er rigtig! så de bruger dem ikke kun til at grave med"
Videnskabelig aktivitet:
vi vurderer at den del af aktiviteten hvor nogle af børnene eksperimenterede med træstubben og hvordan vægtstangprincippet virker, var mere udfordrende end med den lille vippe. måske var det mere abstrakt og sværere at håndtere. måske var overfladerne også mere ru og derfor nogle af de børn som er overfølsomme overfor overflader.
Kommentarer
Send en kommentar